ett farväl.

Idag tog jag, eller kommer att ta farväl av två saker.
Jag ska ta farväl av mitt 18-åriga år, eftersom jag fyller 19 imorgon. Känns inte.

Igår hade vi avskedsfest för min belgiska vän Lotta, som på fredag lämnar Sverige. Idag tog jag farväl av henne. Fast inte ett riktigt farväl. Jag ville inte gråta. Lotta sa "Varför måste vi säga hejdå? Varför kan vi inte bara säga. Vi ses! Vi ses imorgon!" Så det gjorde vi. Vi kramades, en kort stund och sa "Hejdå, vi ses imorgon!".

Ses vi imorgon? Jag hoppas det. Jag ska försöka hitta en ledig stund på min nittonde födelsedag för att säga hejdå till Lotta. Jag har verkligen inte insett att hon ska åka. Det kommer kännas konstigt att inte kunna ringa henne när som helst och planera picknick i Slottsskogen, filmkvällar och utekvällar på Andra Långgatan. Det kommer att kännas konstigt.
Det kommer att kännas tomt.
Tomt.

Jag vill inte.

Publicerat i tankar
#1 / / Anna:

sv: tacktacktack!!

#2 / / nathalie:

trist att skiljas åt :/

grattis i förskott!

#3 / / Josefine Nyberg:

sv: Tack så mycket!

#4 / / Rosita:

Åh, det är aldrig kul att skiljas från en vän..

Jag skiljdes från två i slutet av sommaren, men man hittar alltid tid för att träffas.

#5 / / sara:

fy fan för att skiljas från vänner! hoppas allt blir bra och att ni kan ses någongång i alla fall!

och du, grattis också :)