Hemma från Italien

Nu är jag hemma från Italien! Det känns skönt att vara hemma. Italien var underbart. Under de två första veckorna var det sol och bad som gällde. Vi besökte även Pompei och besteg vulkanen Vesuvius. I helgen åkte vi till Rom och jag tror aldrig jag har gått så mycket som jag gjorde då. Vi gick från ena kanten av staden till den andra och såg så mycket vi kunde se. Vi var i Vatikanstaten och i Coloseum. Rom är en sån vacker stad och jag älskar det antika! Det finns så mycket mysiga torg och vi satt på spanska trappan och åt en stor glass vid Pantheon. Vi åt på mysiga resturanger, pasta och pizza, och lyssnade på en livesångare som sjöng "Sole Mio". Det var en underbar resa och jag skulle inte säga nej till att åka dit igen!




Jag och Maja på toppen av Vesuvius. (Fler bilder kommer)


Idag är min sista dag som omyndig. Det känns konstigt. Imorgon fyller jag 18. Vad händer då? Blir jag vuxen? Är jag inte barn längre? Ska man skratta eller gråta? Jag kommer nog inte märka så stor skillnad. Jag kommer alltid att vara barn, känns det som. Jag minns när jag gick i fyran, då niorna var jättestora och vuxna. 18-åringarna var ju gamla tanter. Jag känner mig inte som en gammal tant. Jag känner inte att jag har åldrats sen jag var 12. Visst är det kul att fylla 18, men jag skulle nog vilja vara liten igen. Men livet går framåt och nu blir jag myndig. Jobbigt, måste ha massa ansvar, eller? Jag vet inte. Jag får se vad som händer. Tar dagen som den kommer.

Hejdå
Publicerat i
#1 / / Anonym:

sv: den blir goader och godare

#2 / / Ida Björck:

ja det är den :)



fin bild

#3 / / Anna:

Tack ska du ha! om du tycker om min blogg så kan du prenumerera gärnna på den så kan jag följa din! Puss!

#4 / / Rosita:

Sv: Men tack så mycket!

Din header är helt fantastisk :)

Denna bild i det här inlägget var fin med!

#5 / / yeah, it's liiilly:

sv; åh vad kul att höra, tack! :' )



puss

#6 / / HANNAH - cayennepeppar.se:

Sv: Tack så mycket! :) Åh vad glad jag blir att du tycker det! <3

#7 / / Anonym:

Hej hopp kikar in=)

#8 / / Ida Björck:

ingen fara du :)

#9 / / Nina:

allt bra med dig idag?? =)



kram

#10 / / Linda - det handlar om helheten!:

Hej!

jag är en helt vanlig tjej som skriver om min enkla vardag, mode o lite om det lilla extra.



i min blogg kan du följa mig, den riktiga linda, genom mitt liv som före detta långtidsjukskriven,

o till mitt liv som det ser ut idag.



Jag vill att du tar dig en titt i min blogg, o även att du följer mig via bloglovin.

jag följer så klart även dig.

Jag tycker nämnligen att det är dags för oss små bloggare att ta oss uppåt,

att vi får synas och höras. Det är minsann vår tur att glänsa och vår tur att bli hörda, inte sant!?



Tillsammans kan vi ta oss uppåt, o

samtidigt ta ner dem alla provocerande bloggare som ljuger, är ytliga, bedrar och spelar ett spel.



summan av alltsammans: titta in hos mig, följ mig via bloglovin, vi ska nå toppen tillsammans!

#11 / / Nina:

åh, grattis! =)

#12 / / ..:Sarah:..:

Tack :)

...och desamma!

#13 / / Madde:

Så skönt att ni är hemma igen! Grattis ännu en gång och vi syns imorgon! :)

#14 / / Nina:

vad ska du hitta på idag då? :)



kram

#15 / / Ting:

det är ju hur gott som helst:)

grattis efterskott;)

#16 / / emma härnqvist/perfektion:

är de första gången jag kikar in här? kanske. men ni två måste vara systrar?

#17 / / Jessica:

Hej, jag behöver hjälp med att välj ut en ny mobil, gå till blogg för att hjälpa mig :)

#18 / / Nina:

vad roligt med spanien =) ha det så kul!

#19 / / Maja:

Lotta! den där bilden är inte okej!

#20 / / Amanda:

Vilken fin header du har! ^^

#21 / / RESESNACK.:

det låter som att ni har haft det mysigt! och grattis i efterskott :)